LANGUAGE:
26-08-2016

Ten seconds of fame


Na een paar weken stokbrood en rust op de camping kan ik er weer tegenaan. De zomer is voor ons bedrijf altijd een aparte periode, waarin Nederlanders iets minder aan stroopwafels denken dan in de andere maanden. Wij gebruiken de tijd om nieuwe plannen te maken en terug te kijken op het eerste half jaar.

Terwijl de kinderen weer naar school gaan, begint ook de telefoon weer te rinkelen en wordt het normale werkleven in sneltreinvaart opgestart. Van gesprekken met potentiële locaties om onze stroopwafels te verkopen tot reizen naar Amerika, China en Parijs. September belooft een drukke maand te worden.

Overigens kijk ik wel met een goed gevoel terug op de zomer. Ik heb bijvoorbeeld heerlijk de tijd genomen om veel naar de Olympische Spelen te kijken. Zelf zwem ik graag en als de tijd het toelaat, doe ik mee aan triatlons (helaas dit jaar te weinig). Met extra aandacht heb ik gekeken naar het openwaterzwemmen. En hoorde je ook wat Sharon van Rouwendaal zei na haar gouden race? Ze snakte naar stroopwafels!  

Van Rouwendaal gaf in een interview na afloop van haar race aan dat ze als eerste een stroopwafel wilde eten. Of die eerste stroopwafel van Eatdutchwaffles is geweest, weet ik niet. Maar dan in elk geval wel haar volgende, want op de terugvlucht van TeamNL zijn aan boord van KLM onze stroopwafels uitgedeeld.

Voor mij was dit een van de hoogtepunten van de zomer. Samen met mijn ten seconds of fame in het RTL Nieuws. Voor de zomer schreef ik al dat RTL Nieuws met een camerateam langs was geweest om onze activiteiten in New York te filmen. Midden augustus kwam het item in het RTL Nieuws voorbij. RTL sprak over een stroopwafeloorlog in Amerika. Wellicht een tikkeltje overdreven, maar wel een prachtig gekozen term.

In de dagen en weken daarna werd mij persoonlijk wel weer duidelijk hoe krachtig het medium televisie is. Veel mensen hebben het item gezien en vroegen me of het er echt zo hard aan toegaat in Amerika. Het antwoord is: een stroopwafeloorlog is het niet, maar vechten voor nieuwe klanten en marktaandeel is zeker aan de orde van de dag. Vooral omdat het product in Amerika steeds bekender wordt. 

Wij zijn in ieder geval klaar voor die uitdaging. Niet alleen in Amerika, maar ook in Nederland en andere delen van de wereld. De afgelopen zomer hebben wij ons verkoopteam flink aangesterkt en iedereen staat te trappelen om naar buiten te gaan en Eatdutchwaffles verder te laten groeien. Ik ben in ieder geval weer vol energie!  
 

« Terug
Wij maken gebruik op onze site van een Google Analytics-cookies. Hiervoor hebben wij een bewerkersovereenkomst met Google gesloten. Het laatste octet van het IP-adres wordt gemaskeerd en ‘gegevens delen’ is uitgezet. Wij maken wel gebruik van andere Google-diensten in combinatie met de Google Analytics-cookies.
 Cookies NIET accepteren