LANGUAGE:
24-03-2016

In volle bloei


Maart staat voor mij bijna volledig in het teken van Keukenhof. Vandaag opent dit mooiste lentepark ter wereld weer haar poorten. Elke keer als ik tussen de bloemen naar onze horecagelegenheden loop, ben ik me ervan bewust hoe bijzonder het is om hier diverse locaties te exploiteren. Hoe bijzonder het is om de bezoekers van dit park te verwennen met niet alleen verse stroopwafels, maar ook poffertjes, crêpes, popcorn, suikerspinnen, Broodje Beemster en nog veel meer lekkers.

Als Noordwijkse ondernemer maakt onze stroopwafelproductie op Keukenhof mij extra trots. Dat schrijf ik bewust, omdat de bloei van ons bedrijf - en van diverse bedrijven in de regio - mede te danken is aan een toeristische trekpleister als de Keukenhof pal om de hoek. Dat belang wordt bij ons in de streek nogal eens onderschat. Terwijl we het toch hebben over ruim een miljoen bezoekers in acht weken. Overigens is het niet alleen voor toeristen, maar ook voor Nederlanders de moeite waard om eens naar Keukenhof te gaan. Echt, je kijkt je ogen uit.
 
Om bezoekers te blijven verwonderen, moet je blijven vernieuwen. Belangrijk was dit jaar vooral de nieuwe keuken voor het compleet vernieuwde Stroopwafelhuis (en trouwens ook in onze Poffertjesboerderij). Dat klinkt misschien als een formaliteit, maar wat kwam daar veel bij kijken. Zeker gezien de hoge eisen die wij aan onze stroopwafelmeubels stellen. En dan krijg je ook nog te maken met een leverancier die de deadline ineens niet kan waarmaken. Daar zaten we dan, met onze uitgekiende planning ... 
 
Gelukkig hebben we in Horequip (die wil ik echt even noemen) een partner gevonden die snel kon schakelen en onze specifieke meubels alsnog op tijd kon leveren. Dan is er natuurlijk nog wel de spanning wanneer alles wordt geplaatst; klopt het allemaal wel? Zijn de maten correct ingemeten? Is de uitstraling in werkelijkheid zoals we voor ogen hadden? Onze buikpijn bleek gelukkig voor niets, want het eindresultaat is geweldig. Hebben we met elkaar toch mooi voor elkaar gekregen.
 
Nu kan het bloemenfeest dus lekker losbarsten. Hiermee klinkt voor ons meteen het startschot van een knetterend evenementenseizoen. Achter de schermen werken we ondertussen dan ook keihard verder aan de bouw van het stroopwafelmerk en de overige cateringconcepten.
 
Mooi voorbeeld – over innovatie gesproken – is de toenemende populariteit van onze mobiele stroopwafelunits. De laatste tijd moeten we steeds vaker puzzelen om aan alle aanvragen te voldoen. Daarom hebben we besloten nieuwe karren te laten maken, waaronder speciale reis-units. Dan kunnen we namelijk inspelen op de toenemende vraag naar verse stroopwafels in het buitenland.
 
Want hoe compact en wendbaar onze huidige units ook zijn, ze kunnen niet mee in het vliegtuig. Best lastig (en kostbaar) bij reizen naar verre oorden. En dat schrikt potentiële opdrachtgevers nog weleens af. Wat ook meespeelt: elke vierkante meter op een beurs kost geld. Dus hoe compacter, hoe fijner voor de klant.
 
De reis-unit die wij nu laten ontwikkelen, kan gewoon mee in het bagageruim. En daarmee drukken we de vervoerskosten zodanig dat verse stroopwafels naar verre oorden ineens heel aantrekkelijk wordt. Uiteraard zullen deze reisunits helemaal voldoen aan onze strenge eisen qua stevigheid, uitstraling en de hccp-voedseleisen. Kortom, goed nieuws voor organisaties die ter promotie verse stroopwafels willen weggeven op buitenlandse beurzen of evenementen. Zoals we al hebben gedaan voor onder andere Schiphol (Durban, Zuid-Afrika), softwarebedrijf Mavim (Barcelona), Harver en Philips (Las Vegas) en Steigenberger Hotel (Duitsland), en binnenkort gaan doen voor IPS Technology (München).
 
Eigenlijk best apart. Het hele jaar breken wij ons hoofd over de slimste manieren om onze stroopwafels over de hele wereld te krijgen, maar ondertussen komt in het voorjaar de hele wereld naar óns toe. Het is toch geniaal dat zo veel mensen naar de Duin- en Bollenstreek komen? Laten we er dan ook alles aan doen om onze rijke bloem- en bollencultuur te behouden. En laten we iedereen duidelijk maken dat je de streek natuurlijk niet kan verlaten zonder een echte Hollandse stroopwafel te hebben geproefd ...
 

« Terug
Wij maken gebruik op onze site van een Google Analytics-cookies. Hiervoor hebben wij een bewerkersovereenkomst met Google gesloten. Het laatste octet van het IP-adres wordt gemaskeerd en ‘gegevens delen’ is uitgezet. Wij maken wel gebruik van andere Google-diensten in combinatie met de Google Analytics-cookies.
 Cookies NIET accepteren